Frågor & Svar

  • Vad är specifikationen för parkeringskostnaderna?

    ParkMan tar en provision på 10 % av parkeringskostnaden, och en kostnad på 3.00 kr per parkering. Detta täcker alla hanteringskostnader samt appfunktioner. Vi har inga månadskostnader, du betalar endast när du faktiskt parkerar. Med ParkMan betalar du inte för onödig extra tid när du parkerar. Du kan stoppa din parkering när du vill och parkeringsavgiften är endast för den tid för den tid du stått parkerad.

  • Jag vill ändra mina kontaktuppgifter, hur gör jag?

    Du kan ändra dina kontaktuppgifter direkt i appen, såhär:

    • Öppna ParkMan-appen i din telefon.
    • Öppna menyn från det övre vänstra hörnet.
    • Välj Mitt konto.
    • Tryck på rutan som innehåller dina kontaktuppgifter. Du kan nu ändra uppgifterna.

    För tillfället kan man inte ändra e-postadress i Windows Phone -appen. Vänligen kontakta oss på support@parkman.se från din nuvarande e-postadress, så kan vi göra ändringarna du önskar.

  • Appen godkänner inte mitt betalkort, vad gör jag?

    ParkMan godkänner i nuläget Visa (Credit, Debit och Electron), MasterCard (Credit, Debit och Eurocard), American Express samt Diners Club. Är ditt kort något av dessa, men appen nekar ändå, så ber vi dig kontakta kortets utfärdare för att se över eventuella spärrar, för t.ex. Onlineköp. Via nätbanken går det också att kolla spärrarnas staus.

  • Jag fick en parkeringsbot när jag använde ParkMan! Vad händer nu?

    Det var olyckligt! Det vill vi gärna titta närmare på. Skicka oss en bild på boten till support@parkman.se. Inkludera din e-postadress du har kopplat till ParkMan, så tittar vi närmare på det.

  • Jag skaffade en ny bil, vad behöver jag göra i appen?

    I ParkMan-appens övre vänstra hörn finns appens meny. Ur menyn hittar du Fordon och dekaler, via vilken du kan lägga till och ta bort fordon.

    Du väljer rätt bil i parkeringens bekräftelsevy, genom att trycka på registernumret som visas.

  • Jag vill beställa en ny dekal, hur gör jag?

    Nya dekaler kan beställas mot en postavgift på 19 kr per styck. Såhär görs beställningen:

    • Öppna menyn från övre vänstra hörnet av ParkMan-appen.
    • Öppna appens meny från övre vänstra hörnet.
    • Välj Fordon och dekaler.
    • Välj Beställ ParkMan-dekal.
    • Välj den mängd dekaler du vill beställa, och godkänn beställningen.
  • Betalningen godkändes inte. Vad kan jag göra?

    Det händer ibland att automatiska kortbetalningar inte godkänns. Du kan fylla i kortets uppgifter i appen igen för att på så sätt göra en “manuell” betalning. När appen meddelar att kortet uppdaterats så vet du att betalningen gått igenom. Säger appen att det inte gick, så bör du kontakta banken för mer information. Såhär fyller du i kortets information igen:

    • Öppna appen i din telefon.
    • Öppna menyn från det övre vänstra hörnet.
    • Välj Betalkort.
    • Tryck på kortet som ligger här, och godkänn när appen frågar om du vill uppdatera kortet.
    • Fyll i kortets information och godkänn.

    Du kan även vänta några dagar så försöker vi ta betalt igen, men om du inte fått ett kvitto av oss inom några dagar är det lönt att följa ovanstående steg.

  • Varför har det dragits pengar från mitt konto fast jag inte parkerade den dagen?

    Vi tar betalt för månadens använding i början av följande månad. Betalningen du ser gäller således tidigare parkeringar och eventuella beställningar. Vi skickar alltid ett kvitto i samband med betalningen, vänligen kolla i skräppostmappen om mailet inte hittas i din inkorg.

  • Varför fungerar inte kampanjkoden jag fick?

    Kampanjkoden du fick i välkomstmailet är din att dela till vänner och bekanta. När en vän går med i ParkMan med din kod så får ni var sin gratis parkering (upp till 100kr). Mer info om kampanjkoden finns i välkomstmailet. Du kan inte använda koden själv, men dela den gärna vidare.

  • Jag har glömt mitt lösenord, vad ska jag göra?

    Du kan skapa ett nytt lösenord genom att trycka på 'Jag glömde mitt lösenord' på inloggningsskärmen. Fyll i kontots e-postadress och tryck Skicka, så skickas ett nytt lösenord till dig. Kolla spammappen om mailet inte dyker upp. Om problemet fortsätter, vänligen kontakta supporten.

  • Hur hanteras mina kortuppgifter

    Transaktionerna sköts av vår internationella samarbetspartner PayEx. Betalsystemet är certifierat av Visa och Mastercard och följer PCI-reglerna för e-handel. Alla kortuppgifter krypteras och sparas säkert och all kommunikation är SSL-krypterad. Du kan läsa mer om PayEx på deras egna webbsida

Hittade du inte det du letade efter?

Kontakta oss:

support@parkman.se

+46 8 408 399 30 (vardagar 7-18, helger 9-12)